Translate

Keresés ebben a blogban

2011. november 5., szombat

Szolnok

Nem szívesen írom le, sajnálom is, de nagy csalódás volt számomra Szolnok.
Miért? Nekem rendezetlennek tűnik a város, nem éreztem egységesnek, nem hagyott bennem mély nyomot, csupán részletek maradtak meg emlékeimben.

Amiért mégis írok róla, az a részletek miatt van.
Mivel a város nem kötött le, ezért elkezdtem nézelődni felfelé. Megérte. Olyan csodálatos dolgokat láttam, ráadásul többnyire szépen felújított állapotban, ami miatt mégsem sajnálom e kiruccanást.

 

Ezek a részletek az ablakokat díszítő stukkók, kerámiák, vagy "csupán" a festés. Ilyenek a kovácsoltvas erkélyek, vasalatok.


Nagyon tetszettek a míves kupolák. Az apró részleteket még jobban élvezhettem a fényképezőgép lencséjén keresztül. Elkelt volna egy távcső, de ki gondolta ennek a hiányát egy városban.





Kellemes volt a séta a Tisza parti sétányon. Itt figyeltem fel a Tisza Szálló és Gyógyfürdő épületére. Minden részlete egy csoda. A kertje ha rendezett lenne, nagyon tetszetős épülettel büszkélkedhetne a város.




Kiemelném még a valamikori Ipartestület épületét. A szépen karbantartott homlokzaton túl vasalatai is említésre érdemesek. Különlegesek az ablakokat keretező - talán - bádog mestermunkák. Egy apró szépséghiba a bejárat feletti üveget tartó kovácsolt vas elhanyagolt állapota. Nem is értem, miért nem jutott erre energia, festék?


Van még valami, ami a fentieken túl megfogott, ez pedig a számos szép, izgalmas, barátságos, esetenként különleges szobor. Vannak melyek testközeliek, vannak, melyeket távolabbról szemlélhetsz csak, de mindegyik kiváló alkotás, már amennyire ezt én megítélhetem.

Néhány képet a fentieken túl még megnézhetsz az albumban, majd eldöntöd, felkeresed-e a várost, vagy sem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése